Japan set to miss hydrogen stations target for fuel-cell cars this year | ET Auto: "TOKYO - Japan looks set to miss its ambitious target of having around 100 hydrogen fuelling stations for fuel-cell cars in operation by March 2016, with just 76 approved after the deadline to apply for subsidies passed last month.
The government had earmarked 21.38 billion yen ($178.37 million) over the past three years to subsidise the construction and operation of fuelling stations by March 2016 as it aims to lead the world in setting up a hydrogen-based society featuring fuel-cell cars such as Toyota Motor Corp's Mirai.
But applications for the final portion - a supplementary budget of 9.59 billion yen for fiscal 2015 - resulted in just 32 stations getting the nod, government data showed this week, highlighting the difficulty of encouraging energy companies to bet on the still-unproven business.
A total of 44 had been approved previously.
So far, the only commercial fuel-cell car on the road is the Mirai, launched in December. Toyota has said it would limit production to three a day for the first year, ramping that up to about 3,000 in 2017. Honda Motor Co is also due to begin selling a fuel-cell car by next March but has not disclosed a sales target.
Hydrogen stations cost about $5 million to build, and the government's subsidy for one location is capped at around half that. Even with the generous handouts, the stations are seen making a loss for at least the first decade, industry officials say.
When contacted by Reuters, an official of Japan's Ministry of Economy, Trade and Industry said the government will consider whether to increase the subsidy to prod companies to set up the stations.
To take the plunge, energy companies want proof that fuel-cell cars will take off, while a dearth of fuelling stations is a put-off for consumers, resulting in a classic chicken-and-egg conundrum. Fuel-cell cars, which run on hydrogen and emit only water, are also expensive, requiring big subsidies themselves. The Mirai's suggested retail price is 7.24 million yen ($60,404).
The hurdles of setting up the necessary infrastructure are often cited by fuel-cell sceptics such as Nissan Motor Co Chief Executive Carlos Ghosn as a big reason that battery-run electric cars are a better zero-emission option. ($1 = 119.8600 yen)"
도쿄 - 일본은 76 지난 달 통과 보조금 신청 마감 후 승인으로 월 2016 년 동작 연료 전지 자동차에 대한 약 100 수소 충전소를 갖는 야심 찬 목표를 그리워 것으로 보인다.
정부는이 같은 연료 전지 자동차를 특징으로하는 수소 기반 사회를 설정에서 세계를 리드하는 것을 목표로 2016 년 3 월에 건설 및 충전소의 운영 보조금을 지급하기 위해 지난 3 년간 21,380,000,000엔 (178,370,000달러)를 책정했다 도요타의 미라이.
하지만 마지막 부분에 대한 응용 프로그램 - 회계 2015 9,590,000,000엔의 추가 예산이 - 단지 32 국이 고개를 끄덕을 받고 결과, 정부 데이터는 아직도 검증되지 않은 사업에 내기 에너지 기업을 장려의 어려움을 강조, 이번 주에 보여 주었다.
총 44은 이전에 승인되었다.
지금까지 도로에있는 유일한 상용 연료 전지 자동차는 12 월에 출시 미라이이다. 도요타는 약 3,000 2017 년 혼다 자동차 공동의 최대 또한 내년 3 월 연료 전지 자동차 판매를 시작할 예정이다하지만 판매 목표를 공개하지 않았 음을 늘리고, 첫해 하루 세에 생산을 제한 할 것이라고 말했다있다.
수소 스테이션 구축하는 데 약 5 백만 달러의 비용, 하나의 위치에 대한 정부의 보조금은 약 절반에 출장한다. 심지어 관대 한 유인물과, 방송국 적어도 첫 10 년의 손실을 볼 수 있습니다, 업계 관계자들은 말한다.
로이터 연락을했을 때, 경제 산업 성 일본 정부의 공식 정부가 방송국을 설정하는 기업을 자극하기 위해 보조금을 증가 여부를 고려 것이라고 말했다.
다이빙을하기 위해 에너지 기업 충전소의 부족은 고전 닭이 먼저 냐 달걀이 먼저 냐 수수께끼의 결과로, 소비자를위한 풋 꺼져있는 동안 연료 전지 자동차, 이륙 것을 증명을 할 수 있습니다. 수소에서 실행 물만을 배출 연료 전지 자동차는, 큰 보조금 자체를 필요도 비싸다. 미라이의 권장 소비자 가격은 7백24만엔 (60,404달러)입니다.
필요한 인프라를 설정하는 장애물은 종종 건전지를 전기 자동차가 더 나은 무공해 옵션 것을 큰 이유 등 닛산의 CEO 카를로스 곤 같은 연료 전지 회의론자로 인용된다. ($ 1 = 119.8600 엔)
'via Blog this'
The government had earmarked 21.38 billion yen ($178.37 million) over the past three years to subsidise the construction and operation of fuelling stations by March 2016 as it aims to lead the world in setting up a hydrogen-based society featuring fuel-cell cars such as Toyota Motor Corp's Mirai.
But applications for the final portion - a supplementary budget of 9.59 billion yen for fiscal 2015 - resulted in just 32 stations getting the nod, government data showed this week, highlighting the difficulty of encouraging energy companies to bet on the still-unproven business.
A total of 44 had been approved previously.
So far, the only commercial fuel-cell car on the road is the Mirai, launched in December. Toyota has said it would limit production to three a day for the first year, ramping that up to about 3,000 in 2017. Honda Motor Co is also due to begin selling a fuel-cell car by next March but has not disclosed a sales target.
Hydrogen stations cost about $5 million to build, and the government's subsidy for one location is capped at around half that. Even with the generous handouts, the stations are seen making a loss for at least the first decade, industry officials say.
When contacted by Reuters, an official of Japan's Ministry of Economy, Trade and Industry said the government will consider whether to increase the subsidy to prod companies to set up the stations.
To take the plunge, energy companies want proof that fuel-cell cars will take off, while a dearth of fuelling stations is a put-off for consumers, resulting in a classic chicken-and-egg conundrum. Fuel-cell cars, which run on hydrogen and emit only water, are also expensive, requiring big subsidies themselves. The Mirai's suggested retail price is 7.24 million yen ($60,404).
The hurdles of setting up the necessary infrastructure are often cited by fuel-cell sceptics such as Nissan Motor Co Chief Executive Carlos Ghosn as a big reason that battery-run electric cars are a better zero-emission option. ($1 = 119.8600 yen)"
도쿄 - 일본은 76 지난 달 통과 보조금 신청 마감 후 승인으로 월 2016 년 동작 연료 전지 자동차에 대한 약 100 수소 충전소를 갖는 야심 찬 목표를 그리워 것으로 보인다.
정부는이 같은 연료 전지 자동차를 특징으로하는 수소 기반 사회를 설정에서 세계를 리드하는 것을 목표로 2016 년 3 월에 건설 및 충전소의 운영 보조금을 지급하기 위해 지난 3 년간 21,380,000,000엔 (178,370,000달러)를 책정했다 도요타의 미라이.
하지만 마지막 부분에 대한 응용 프로그램 - 회계 2015 9,590,000,000엔의 추가 예산이 - 단지 32 국이 고개를 끄덕을 받고 결과, 정부 데이터는 아직도 검증되지 않은 사업에 내기 에너지 기업을 장려의 어려움을 강조, 이번 주에 보여 주었다.
총 44은 이전에 승인되었다.
지금까지 도로에있는 유일한 상용 연료 전지 자동차는 12 월에 출시 미라이이다. 도요타는 약 3,000 2017 년 혼다 자동차 공동의 최대 또한 내년 3 월 연료 전지 자동차 판매를 시작할 예정이다하지만 판매 목표를 공개하지 않았 음을 늘리고, 첫해 하루 세에 생산을 제한 할 것이라고 말했다있다.
수소 스테이션 구축하는 데 약 5 백만 달러의 비용, 하나의 위치에 대한 정부의 보조금은 약 절반에 출장한다. 심지어 관대 한 유인물과, 방송국 적어도 첫 10 년의 손실을 볼 수 있습니다, 업계 관계자들은 말한다.
로이터 연락을했을 때, 경제 산업 성 일본 정부의 공식 정부가 방송국을 설정하는 기업을 자극하기 위해 보조금을 증가 여부를 고려 것이라고 말했다.
다이빙을하기 위해 에너지 기업 충전소의 부족은 고전 닭이 먼저 냐 달걀이 먼저 냐 수수께끼의 결과로, 소비자를위한 풋 꺼져있는 동안 연료 전지 자동차, 이륙 것을 증명을 할 수 있습니다. 수소에서 실행 물만을 배출 연료 전지 자동차는, 큰 보조금 자체를 필요도 비싸다. 미라이의 권장 소비자 가격은 7백24만엔 (60,404달러)입니다.
필요한 인프라를 설정하는 장애물은 종종 건전지를 전기 자동차가 더 나은 무공해 옵션 것을 큰 이유 등 닛산의 CEO 카를로스 곤 같은 연료 전지 회의론자로 인용된다. ($ 1 = 119.8600 엔)
'via Blog this'
댓글 없음:
댓글 쓰기